- Címoldal /
- Pályázatok /
- EFOP-3.2.5-17-2017-00045
Pályázatok
Pályázatok
EFOP-3.2.5-17-2017-00045
,
EFOP-3.2.5- 17 - Pályaorientáció, kiemelten az MTMI készségek és kompetenciák fejlesztése a köznevelés rendszerében
Projekt címe: Pályaorientáció Kecskemét munkaerő-piaci igényeinek kielégítésére
Projekt azonosító száma: EFOP-3.2.5-17-2017-00045
Kedvezményezett: Neumann János Egyetem
Konzorciumi partner: Kecskeméti Református Egyházközség
Támogatás összege: 49.963.651 Ft
Neumann János Egyetemre eső rész: 32.544.820 Ft
Kecskeméti Református Egyházközségre eső rész: 17.418.831 Ft
Intenzitás: 100 %
Megvalósítási időszak: 2018.02.01. - 2020.01.31.
Támogató alap: Európai Szociális Alap
A pályázat célja az érintett két intézményben a pályaorientáció, életpálya tanácsadás fejlesztése, a partnerség kialakítása a diákok, szülők, pedagógusok, különböző oktatási intézmények, valamint termelő cégek szoros együttműködésének keretén belül.
Kiemelt cél, hogy a pedagógusok pályaismereti és önismereti segítséget nyújtani képes szakemberré váljanak, képesek legyenek olyan innovatív gyakorlatok bevezetésére, melyek elősegítik, hogy az oktatásban és az oktatáson túli tevékenységben nagyobb hangsúlyt kaphassanak az MTMI kompetenciák, hogy a tanulók számára élményszerű legyen az ehhez kapcsolódó tantárgyak tanulása, így orientálva őket a mérnöki, természettudományos, informatikai életpálya felé. A megfelelő, pozitívan megerősítő közösségben a felnőtt (tanár, szakember vagy kutató) egyenrangú facilitátor szerepet kap.
A pályázat kiemelt feladata, hogy a pályaválasztási folyamatban a tanulók és szüleik a foglalkozásokról és a képzésekről valós információkkal rendelkezzenek. A megvalósítás során segítjük önálló pályainformáció szerzésre és feldolgozásra való képességüket (iskolalátogatások, nyílt napok, pályaválasztási és pályaorientációs rendezvények keretén belül), ahol megfelelő szakemberek segítségével strukturált, adekvát információkhoz juthatnak.
E tevékenységeket az életkori sajátosságok figyelembe vételével a köznevelés több szintjén és többféle formában valósítjuk meg:
Kolon –tavi terepgyakorlat
Egy egynapos terepgyakorlat keretében kb. 20 fő biológia tagozatos diák ismerkedhet meg a Kolon –tó és környéke élőhelyeivel és élővilágával.
A matematika alkalmazása szakkör
A matematika részterületeinek bemutatása az adott terület kezdeteitől napjainkig. Az egyes ágak kezdeti, egyszerűbb (az emberek „többségének” érthető) alkalmazásától kezdve a kicsit bonyolultabbakon át, a napjainkban történő magas szintű alkalmazásokig. A középiskolás ismeretekkel megérthető számítások, levezetések és problémák megoldása, megbeszélése konkrét példák segítségével. A magasabb tudást igénylők bemutatása a hozzájuk szükséges ismeretekre való utalással.
Biológus-vegyész-hét
A biológiában és kémiában tehetséges, matematikai és informatikai kompetenciák fejlesztésével egybekötött, diákok számára szervezett terep-és laboratóriumi gyakorlat. A programok során élőhelyi megfigyelésekre, terepgyakorlatra, fitokémiai kísérletekre, mikroszkópos vizsgálatok elvégzésére kerül sor. Tanulmányi kirándulás a SZOTE Gyógyszerésztudományi Kar, Farmakognóziai Intézetének laboratóriumába.
Projektszakkör a biológia tehetséggondozás és pályaorientáció elősegítésére
Kémiai számítások a szakmák tükrében szakkör
Matematikai logikai játékok szakkör
Mobilrobotok programozása szakkör
Pályaválasztási rendezvények a felsőoktatási intézmények bevonásával
Rendhagyó órákon továbbtanulási tájékoztató végzősök számára
Pályaorientációs napok volt diákjainkból lett szakemberek bevonásával
Pályaorientációs foglalkozások jelenleg egyetemista volt diákjaink bevonásával
Diák+szülő workhop
Üzemlátogatások